Het einde in zicht - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Douwe Pentenga - WaarBenJij.nu Het einde in zicht - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Douwe Pentenga - WaarBenJij.nu

Het einde in zicht

Door: Douwe

Blijf op de hoogte en volg Douwe

08 Juli 2013 | Nederland, Scheveningen

Goede middag,

Het is weer 2 weken verder, tijd voor een nieuw verslag. En tevens het laatste.

Tijdens het laatste verslag waren we bijna in Bizerte. Het lossen in Tunesië is zeer voorspoedig gegaan waardoor we eerder dan gepland al leeg waren. We hebben weer flink veel slings gerold en dit keer waren de werklui van de was een stuk minder vervelend.

Toen we leeg waren hebben we een nieuwe reis gekregen. We gingen weer naar Porto Torres om ook weer bauxiet te laden voor Sillamae. Ik zal niet tot aan Sillamae mee varen, omdat ik er bij Scheveningen af ga. Dat zal morgen (dinsdag) rond een uur of vijf ’s middags worden waarschijnlijk. Op de kapitein en de bootsman na wordt de hele crew gewisseld. Er komt een bootje naar ons schip toe varen, zo’n twee mijl op zee. Dan komt de nieuwe bemanning aan boot en gaan wij met het bootje mee terug naar Scheveningen. En daarmee is mijn vaar avontuur dan afgelopen. Ik heb het erg leuk gehad en heb veel geleerd.
Daarvoor wil ik de bemanning en de rederij Danser van Gent hartelijk voor bedanken. Door deze stage ben ik nog meer gemotiveerd om volgend schooljaar in Amsterdam weer te beginnen.

Verder wil ik jullie bedanken voor het lezen en reageren. Ik hoop dat jullie een goed beeld hebben gekregen, wat ik de afgelopen maanden heb meegemaakt. Tot snel!

  • 09 Juli 2013 - 16:23

    Jeanette:

    heey Douwe! En dat was het dan alweer... gaat snel heh.
    Fijn dat je het nog steeds leuk vindt en weet waar je het voor doet.
    Hopelijk kom je vandaag goed en een hele fijne vakantie!
    Liefs jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Douwe

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 3732
Totaal aantal bezoekers 16117

Voorgaande reizen:

01 April 2013 - 31 Juli 2013

Varen

Landen bezocht: